Legend of The Flat

>> 21 September, 2007

Rupanya. Sudah 2 tahun kami sekeluarga. Abah, Mak, Jaffrin, Jasairy, Enoi & Aku meninggalkan flat kami. 4 beradik membesar di flat itu. Kompleks Keselamatan Dan Bomba, Port Klang. Nama kawasan perumahan kami dahulu.

Masih ingat, aku cukup benci menulis alamat rumah. Terlalu panjang. Blok 10-A2, Kompleks Keselamatan Dan Bomba, Jalan Pelabuhan Utara, 42000 Pelabuhan Klang, Selangor.

Tapi. Banyak kenangan aku di situ. Di situ aku tadika. Di situ juga aku bersekolah agama. Di situ aku bernasyid di surau. Di situ kami berarak sempena Maulud Nabi semasa Maulidur Rasul. Di situ aku berlari untuk mengaji di rumah Ustazah Rodziah & Ustaz Alias di Blok 4.


Gambar-gambar ini diambil beberapa minggu sebelum kami berpindah ke rumah baru...


Perkarangan rumah



Garaj tempat kereta abah




Dalam rumah kami




Surau tempatku bernasyid dahulu



Blok 10


Bye bye flat...



Kawasan rumah dari jauh

Blok 10 dari kejauhan

Rindu pula kawasan perumahan itu. Segalanya telah tiada. Hanya tinggal tapaknya sahaja. Tanah kawasan perumahan itu milik Lembaga Pelabuhan Klang (LPK). Ada projek lain yang lebih menguntungkan LPK.

Namun. Kami berpindah bukan sebab itu. Kami berpindah kerana abah sudah pencen. Abah pencen daripada menjadi polis pelabuhan. Jika pencen, tidak boleh tinggal di kuarters lagi. Sebab itu kami berpindah.

Rupanya. Anak-anak bekas penduduk kuarters lama kami mempunyai persatuan "Legend of the Flat" - sebagai mengingati flat kesayangan kami. Syabas! Aku bangga dengan kamu semua. Dan. 2 orang adik lelaki aku adalah ahlinya.

Biarlah flat itu sudah tiada. Tetapi. Silaturahim kan kekal selamanya.



t-shirt Legend of the Flat (2nd Reunion)


Perkarangan rumah baru (masih ada daun-daun hijau nampaknya)


Coretan: Tetiba nak balik Klang...


2 komentar:

King Castle 3:52 PM  

Wah... terima kasih kerana meletakkan gambar2 flat... Kenangan tu hehehehe

amir hafiz 7:38 AM  

dlu sya duduk kat flat bomba... saya sekolah tabika dekat flat polis.. ada kah tempat same gan awak??

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP