Syasya's First Hair Cut

>> 14 October, 2008

Akhirnya. Ku relakan jua Syasya bertukar imej. Dah banyak kali orang suruh potong rambut Syasya. Tapi. Mama tak rela. Mama nak rambut Syasya panjang. Biar nampak girlish.

Tapi. Mama pun dah tak tahan tengok rambut Syasya berumbai-umbai ke sana sini. Syasya asyik selak-selak rambut ke tepi. Rambut depan dah menutupi mata. Bila ikat rambut, Syasya bukak. Selepas itu. Syasya hilangkan getah rambut cantik-cantik tu. Hilang entah ke mana...

Lagipun. Mama nak elakkan tohmahan orang ramai yang agaknya mengata mama ni pemalas takmo ikat rambut Syasya. Padahal. Dah ikat tapi Syasya yang bukak ikatan rambut tu.

Pose sebelum operasi

Macam ni la panjang rambut Syasya sebelum...

Syasya sporting sungguh duduk diam sepanjang potong rambut. Siap makan gula-gula lagi sambil memandang cermin. Bagus anak mama. Senyum-senyum tengok rambut dia kena potong.

Melihat rambut sendiri dipotong

Ala cian-cian, rambut dia kena potong

Syasya yang tabah

Dan. Hasilnya. Tadaaa! Syasya's new hair do! Sekarang Syasya tak rimas lagi. Sekarang mama bebas dari tohmahan orang ramai. Sekarang jimat duit mama beli getah ikat rambut pastu hilang...

Pandangan belakang

Pandangan depan

Coretan: Syasya kena rambut pendek camni sampai Syasya janji Syasya takmo bukak ikatan rambut lagi dah...

0 komentar:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP