Rumah baru ku - Episod: Plaster Ceiling

>> 04 November, 2008

Semalam abahsyasya citer kat member dia pasal plaster ceiling.

Member abahsyasya cakap:
Eh? Kenapa nak pasang plaster ceiling? Ceiling rumah ko tak plaster ke?

Ish..ish..ish. Member abahsyasya tu tak tau plaster ceiling tu apa.

Kalau taknak buat plaster ceiling pun ok. Tapi. Mungkin kena amik tahu sedikit sebanyak mengenai plaster ceiling. Nanti kalau pegi rumah orang, tengok ceiling orang tu cantik semacam, takde la tercangak-cangak, tertanya-tanya apesal ceiling dia jadi macam tu.

Plaster ceiling = Ceiling yang cantik tu.

Ada lampu kecik-kecik tertanam dalam ceiling tu = downlight.

Hiasan kat tepi plaster ceiling = cornice.

Kubah kat tengah-tengah (selalu orang gantung kipas/lampu) = Dome

Inilah contoh plaster ceiling.

Coretan: Berdebar tunggu plaster ceiling siap. Apa la ghupe nya agaknya. Harap-harap cantik...

1 komentar:

suhanazainal 8:54 AM  

aku rase kawan abah syasya tu buat lawak je kot.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP