Bad luck??

>> 11 March, 2009

Kebelakangan ini, nasib tak baik banyak sangat menghantui diri ini.
Abahsyasya pun cakap, muka mamasyasya kebelakangan ni macam berserabut.
Dahi asyik berkerut.
Banyak sangat bad luck!
Bertimpa-timpa...

1. Pergi shopping kat IKEA - konon nak shopping pakai cc IKEA friends tu sebab dah bayar. (Bayar banyak ok! So assume bole pakai banyak la kan). Sekali tu, bila swipe decline. Aku macam konfius. Nape tak boley? Dua kali cashier try swipe, decline jugak. Maka. Terpaksa pakai cash. Yang mana tunai itu ada portionnya tersendiri...Untuk mengganti tunai itu, terpaksa pinjam duit abahsyasya.

2. Memandangkan juga sudah meminjam duit abahsyasya, untuk membayar balik maka dengan ini saya mencadangkan agar abahsyasya menggunakan cc saya untuk mengisi minyak. Dekat stesen minyak, abahsyasya pun try swipe. Malangnya tak boleh jugak. Erkk? Apakah ini?? Aku bayar banyak ok???

3. Maka. Aku call cc centre untuk menyemak baki akaun aku itu. Mereka kata mereka memang terima sejumlah wang aku itu. Tapi. Oustanding balance macam kekal jugak. Apakah ini?? Aku merasa tertekan. Aku bayar banyak supaya aku boleh pakai semula cc tu (Orang lain pun buat menda yang sama kan??). Maka. Apakah ertinya kalau aku tak boleh pakai cc itu? Oh tidak?

4. Ada lagi satu peristiwa bad luck tapi aku takmo cerita di sini. Apa yang penting, ia juga merupakan satu bad luck juga untuk aku. Maka. Sampai aku macam konfius kenapa nasib aku begini malang. Benda macam dah di depan mata tapi aku masih tak dapat mencapainya.

Pada masa yang sama sebenarnya, abahsyasya pula sentiasa mendapat luck. Rasa macam nak swap je luck abahsyasya dengan diri ini.

Kalau ikut movie Just My Luck - Lindsay Lohan, kena kiss mamat yang telah memberi dia bad luck. Maka, aku kena kiss abahsyasya la kan - Of cos selalu kiss - Ooppsss....

Harap semoga my luck kembali semula. Aminnn...

Coretan: Seksa jugak kalau sentiasa bad luck. Ujian tuhan..Terima aje lah.

1 komentar:

rohamia 8:07 PM  

huhu...sabar jal....insyaallah ade hikmahnye..klu dah rezeki tak kemana...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP