Ada apa dengan brooch?

>> 13 May, 2009

Ini ada satu cerita.
Seorang perempuan keluar dari toilet setelah bersolat di surau.
Dengan suara yang kuat (perempuan ini memang bersuara kuat, agak menjengkelkan, macam nak menarik perhatian)...

Dengan suara yang kuat, dia bertanya kepada salah seorang opismate, dialog dia lebih kurang macam ni la:
Perempuan: Mana ntah pegi brooch aku. Aku letak dalam bilik air tadi. Skang dah takde.
Opismate: Oh ye ke.
Perempuan: A'ah. Ada dua brooch, satu besar satu kecik. Yang kecik tu hilang.
Opismate: Cicir kat mana-mana kot...

Cara dia bertanya kan, macam ada orang curik brooch dia yang dia tinggalkan dalam bilik air...
Eh? Hello? Siapa la nak curik brooch ko tu? Ingat orang takde brooch sendiri?

Tidak berapa lama selepas itu.
Aku masuk toilet. Nak solat jugak. Dah siap amik air semayang semua, aku amik tisu kat tepi sink.
Keting!
Eh? Brooch?
Apakah ini?
Ini brooch perempuan suara kuat tadi!

Hah! Ko yang salah letak, ko bising-bising kata orang curik brooch ko ek?
Tengok! Brooch ko yang macam harga seposen satu, ingat ada orang nak curik ke?
Brooch aku pun 10 juta kali lagi lawa la...
Ingat orang hingin ke nak pakai brooch macam ni. Apetah lagi nak curik?
Kalau pakai pun brooch cenggini, rasanya kalau hilang pun tak heran.
Takde lah tuduh-tuduh orang curik kot...

Inilah brooch perempuan itu... Tak menarik kan? Kecoh mak nenek...

Bodoh ke tak bodoh ek?
Jangan tuduh-tuduh please...

Coretan: Poyos punya orang...

2 komentar:

zulfarina zulkeple 10:49 AM  

Ish mmg mengjengkelkan ntah hapa2 tah aku mmg nyampah gak kat ppuan tu (aku tau sapa dia) igt org nk sgt ker brooch dia tu. Igt kita ni pencuri ker. Ckp2 cmtu cam nk tuduh kita jer ek! Menyirap jgk aku dgr nih. Setakat brooch tu mampu lagi la kita beli! Aku tak suka ar dia ckp cmtu. Dia tu klau msuk bilik kita mmg suka ckp kuat eee aku mmg tak suka cam bagus jer..igt kita suka sgt ker nk duk kat sini huh! Aceli aku pun nmpak gak brooch tu dlm toilet tu dlm ati aku kata la jgk sapa la yg tertinggal brooch dlm toilet nih (aku tgk dekat lagi) ooo tak cantik pon patut la dia tinggalkan (aku pkir dlm ati la) Tak tau plak ppuan tu dok cari brooch tu upanyer. Brooch kecik yg terkuar batu tu pon nk kecoh huh!

- tak pham ngn prngai mnusia nih

Anonymous,  1:26 PM  

such a brooch...(ketawa smpai guling2)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP