Suatu pagi...

>> 22 May, 2009

Suatu pagi yang damai, di gerai nasi lemak. Ada aku, akak jual nasi lemak & akak yang menebeng.

Aku: Kak, nasi lemak satu lauk kerang, pastu kuetiau sebungkus letak sambal.

Akak nasi lemak: Okkk... (start bungkus la)

Akak menebeng: Dik, nak beli sabun muka tak? Muka untuk jerawat elok ni. (Sambil start bukak album nak tunjuk testimoni)

Aku: Muka saya mana ada jerawat kak. (Buta ke mata akak ni? Apa punya approach laa)

Akak nasi lemak: Ala, tak kawin lagi takper..(Akak ni memuji ke ni? Motif? Aku customer dia...)

Aku: Saya dah kawin dah, anak nak masuk 2 dah. (Nada bangga, sebab rasa muda, akakaka)

Akak nasi lemak: Oooo ye ke...

Akak menebeng: Oh, takde jerawat. Ha, tu jeragat ada banyak tu. Boleh pakai sabun ni. Seketul rm95. Nanti muka cantik je macam muka akak ni..(Sambil memegang mukanya)

Aku: Ooo, sabun tu. Saya dah penah pakai. Tapi tak jadi apa-apa pun. Muka saya ni memang susah sikit dengan produk-produk ni. (Banyak ke jeragat kat muka aku? Aku rasa tak kot?)

Akak menebeng: Oooo..

Akak nasi lemak: Ok, nah nasi lemak. RM4.

Aku: Ok.

Akak menebeng: Eh, aku pun nak balik lah. Lama pulak duduk kat sini. (Sambil pergi ke motornya)


Berakhirlah kisah suatu pagi yang damai di gerai nasi lemak ini...

  • Ish, muka aku mmg la ada sikit jeragat, tapi takde la banyak macam cara akak tu cakap. Akak ni, tak pandai promote betul.
  • Setakat muka konon cantik cam muka akak, muka je putih tapi tangan kaler biasa, takpe la kak, saya memang tak minat.Biarla kulit saya macam ni.
  • Kalau aku jadi akak tu, aku akan promote:
"Dik, muka adik dah bersih, tapi kalau adik pakai sabun ni, nanti warna kulit muka adik akan sekata. Kulit akan nampak lebih shining..."

Coretan: Aku pun penah kerja jadi promoter dedulu...

5 komentar:

kazaztan 12:38 PM  

kalu mcm tu yer promote.. awal2 lg akak angkat kaki...

siti 1:31 PM  

nak masuk 2 ???? dh ada ker?

Jajadomaq 7:28 PM  

macam mana lak ye reaksi akak nasik lemak ye? aku masih memikirkannya.........

jellyna 9:47 AM  

akak nasik lemak tu buat tak layan je sebab ada customer lain lak datang, bisnes dia lagi penting drpd bisnes org lain, akaaka

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP