Anniversary @ Boston Grill

>> 12 June, 2009

Rancangannya nak menjamu diri & kuarga dekat Cerana Seafood, Cheras.
Tapi.
Bila fikirkan semula, ala boringnya.
Asyik-asyik seafood.
Bosan, bosan, bosan.

Maka.
Rasa nak makan makanan ala-ala Western.
Lama tak makan Western kedai.
Selalu makan Western abahsyasya yang konon sedap tu (memang sedap pun).

Macam-macam kedai Western kitaorg fikirkan.
Tapi.
Kebanyakannya semua area KL sinun. Jauh-jauh.
Victoria Station, The Ship, San Francisco Steak House.
Eii, bosan la pegi KL.
Baru je balik dari KL ni.

Last-last, macam redah (feveret abahsyasya, redah~) jer keluar rumah.
Mana-mana rasa terdetik nak singgah tu kitaorg benti la situ.

Asyik-asyik gambar derang 2 orang..

Last-last jugak, abahsyasya suggest suh try Boston Grill dekat Tesco Extra, Cheras.
Hmmm.
Biasa la.
Aku kedai-kedai baru ni kurang percaya.
Kang tak sedap, rugi je aku. Rugi tekak aku.
Tapi. Ikut je la.
Abahsyasya yang belanja. Itsokei.

Sedap gak potato soup ni. Lemak berkrim disukai ramai.

Syasya memang menggedik.

Aku order Sirloin Steak with Black Pepper gravy.
.Abahsyasya order lamb chop la, apa je lagi.

Overall komen.
Abahsyasya kata ok, not bad la.
Dia suka lamb chop tu.
Berperisa katanya.
Betul la tu. Abahsyasya punya taste memang tak tipu.

Tapi.
Mamasyasya kata tak cukup hebat sebab aku dapat daging liat.
Bukan sirloin tu daging batang pinang ke. Patutnya lembut giler la. Ntah daging apa dia pakai, bajet boleh tipu aku kata daging Sirloin.

Lagi satu aku prefer steak with brown sauce gravy, tak minat sangat black pepper gravy.
Lepas tu, dia pakai fries - aku suka mashed potato.
Lepas tu, sayur-mayur dia simple sangat, aku suka yang lebih hebat dari itu.

Tapi.
Potato soup dia tu memang lazat.

Ok.
Memang aku patut makan jer kat rumah.
Cerewet.

Coretan: Thank you abahsyasya for the dinner treat. Muahss!

0 komentar:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP