Saya suka YongTaufu Sup

>> 22 June, 2009


I memang sker adik-beradik Yong Taufu.

Daripada yongtaufu biasa kuah itam merah itu.
Kepada stimbot (kira pakai bebola, seseme tu jugak kan) kuah kacang + kuah itam merah.
Hinggalah yongtaufu sup.

Memang sangattttttttt lah sukaaaaa.
Giler suka tu kan?

First time makan yongtaufu sup masa kat Johor.
Kat Tampoi tepi pasar borong Tampoi tu.
Situ banyak giler stall jual yongtaufu sup.
Sedapp wooo.

Skang ni bila dah tak berada di Johor.
Masih mencari juga yongtaufu sup.
Tentula carik yang konfiden kehalalannya.

Setakat ni yang aku tau.
Ini yang kategori sedap citarasa tekak aku la:

  • Kat Cheras Taman Tenaga.
  • Fudcourt SOGO.
Tempat lain ada lagi.
Kebanyak fudcourt yongtaufu sup.
Tapi.
Aku paling suka yang di kedua tempat yang tertera di atas.

Kat Jalan Cheras, Kajang pun ada.
Tapi.
Tak berapa best.
Kadang-kadang kuah dia agak pahit.

Aku ingat aku nak belajar buat sup yongtufu tu.
Pastu belajar wat kuah merah & itam itu.

Alalalala.
Sedapnyeeee.
Nak yongtaufu sup....

Coretan: Bila nak gaji ni? *Tetibe.

5 komentar:

chuopa 5:14 PM  

eh ,aku mmg suka giler juga yong tau fu tapi kuah hitam. yg paling best kat umah aku dulu kat bdr seri permaisuri, aku akan beli hari2,ko tanya arash. sedap giler. tade tempat yg sedap selain kat situ. pada aku lah...

chuopa 5:15 PM  

oo.. bukan arash yg beli hari2. aku suh kotanya arash utk mengesahkan pernyataan tentang aku yg beli hari2, bukan pernyataan yong tau fu tu sedap.... tapi takkan ko nak tanya arash kan?

jellyna 5:19 PM  

eh, aku baru nak tanya arash. tak bole tanya arash ek?
boleh ko bagitau koordinat kedai itu?
yongtaufu sup takde ker?

iesma 6:40 PM  

jellyna..

huish...sama la peberet kita,iesma pun baru semalam pg mkn yong Toufu sop..
sedapnyerk..iesma mkn kat food court giant kinrara..ye la..nk blajo uat YTF la kn?nnt dpt resepi tepek kt blog ek?eheheh... :))

jellyna 11:36 AM  

haa bole-bole, sesama kita wat yongtofu sup. kan? kan?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP