Ada tetamu datang umah

>> 13 July, 2009

Ramai lak yang datang umah minggu ni...

Ada sorang kawan abahsyasya dah lama nak datang umah.
Akan tetapi.
Abahsyasya tak penah pelawa dia datang.
Agaknya dia bosan tunggu abahsyasya pelawa.
Last-last dia pelawa diri dia sendiri & kuarga nak datang umah.
(Hmm, takyah pelawa la kan, sape rasa nak datang umah aku, datang je, dengan syarat bagitau awal)

Kawan abahsyasya kata nak datang makan tengahari.
Jadi...
Aku kena la masak ek?

Itsokei.
Paling senang punya menu - Nasik Ayam.
Senang bangat sehh.

Jellyna's Chicken Rice

Aku bangun awal pagi.
Semata-mata nak masak nasik ayam.
Kira ok la bajet masa.
Sempat aku sendiri makan sebelum kengkawan abahsyasya datang...

Memula aku masak cecukup la untuk derang.
Pastu abahsyasya suh tambah sebab TokDaddySyasya nak singgah umah jap sebelum balik.
Tetibe, derang tak jadi singgah.
Abahsyasya pon ajak kawan dia lagi sorang.

Jadi.
Di akhir cerita.
Ada la satu femeli ngan sorang mamat bujang datang umah...

Adam & Syasya
(Ramainye budak nama Adam, sebaik Syasya tak konpius)


Seperti biasa.
Gambar tengah makan memang tadek.
Reporter kena pegang baby.
Mama dia nak makan. Huhu...

Coretan: Masak cincai-cincai jer...

0 komentar:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP