Before & After

>> 13 July, 2009

Memang betul la pokok ni terkulai dek sebab tak cukup air.
Kesian betul kat dia masa ni.
Daun-daun dia seme dah lembek.
Takde kandungan air langsung.
Dan aku pon siram dia dengan air....

Before

Beberapa hari kemudian....

After

Betul la!
Tengok rupa dia skang lepas dah siram air.
Giler berseri-seri dia skang. (Macam orang le plakk)
Seme yang terkulai dah jadi segar semula.
Daun dia pon dah nampak tanda-tanda ceria.

Ye.
Lepas tengok pokok bunga Ita ni segar.
Aku pon tetibe semangat siram kaktus yang nasib sama tu.
Nak tengok nanti perubahan kaktus tu.
Hanya kerana sedikit air...

Coretan: Tengok pokok bunga orang jual kat kedai mcm teringin. Tapi. Pepaham aje la kan akak ni...

2 komentar:

jai.jezz ^.~ 9:35 AM  

pas ni siram pokok umah jezz plak yee.. mn tau bleh segar semua pokok2x kat umah jezz ni.. :D

jellyna 9:40 AM  

mahap ler jezz, pokok sendiri tak terjaga, nak jaga pokok orang? jgn nak menaruh harapan ockeyy

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP