Buah, buah & buah lagi

>> 06 July, 2009

Skang kan memang musim buah.
Kat memana pon ada orang jual buah.

Buah durian, buah rambutan, buah langsat, buah manggis.
Pendek kata macam-macam buah la.

Kat umah aku skang ni pun ada 3 jenis buah-buahan yang menunggu masa untuk disantap.
Buah manggis (nenekKlangSyasya bagi), buah rambutan (nenekKlangSyasya bagi) & buah mata kucing (beli kat pasar malam).

Manggis, mata kucing, rambutan di rumahku.

Hari Ahad pulak kitaorang balik Beranang.
Nak melantak durian pulak.
Tapikan.
Tak boleh challenge la durian kat Kemensah hari tu.
Durian Kemensah tu giler sedap tak hingat sampai terkenang-kenang.

Hmmm..
Dengar citer pakcik Chalet Warisan Rimba tu jual deghian tu.
RM10 bersamaan dengan 5 bijik.
Ada gak yang pegi sana beli durian ni kang..

Semangat waja kopek durian

Kat beranang pun ada macam-macam pokok buah-buahan.
Ada pokok langsat, pokok pulasan, pokok durian, pokok rambutan...

Tapikan sebab kat umah pon macam dah banyak buah.
Kitaorg pon macam tak berapa heran sangat.
Makan sekadar nak merasa je la.
Lagipun aku memang tak minat sangat pulasan & langsat.

Abahsyasya panjat tau pokok langsat ni. Belakang umah nekNyangSyasya jer...

Syasya & buah Pulasan. Pokok pulasan lak depan umah nekNyangSyasya


Jadi...
Balik dari Beranang pun kitaorang takde angkut ape-ape buah pon.
Sebab semua buah-buahan kitaorang dah ada, dah makan.
Takde la bonet kete bau durian... Hehehe...

Coretan: Saya suka buah mata kucing.

3 komentar:

Shonna 5:42 PM  

uitss... ibu ngantuk leh makan durian ker? panas tuh...

jellyna 5:48 PM  

hishhh, nampak sangat kak shonna ni tengah mengantuk sangat kan? kan? komen kat orang pon tertulis ngantuk, huhuhauahhauha...

anyway, sy makan jer.. rasa dah panas tu, stop la, ekekeke

rohamia 4:19 PM  

ahhaha...nampak sgt k.shonna mengantuk...ntah2 br bangun tdo..ish2

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP