Cempedak goreng

>> 01 July, 2009

Malam tadi abahsyasya bawak plastik sebijik cempedak.
Blom goreng punya.
Wah wah!
Boleh ek aku lupa dengan cempedak.

Bukan cempedak sebenar yang dibeli abahsyasya


Selalu memang pantang musim buah, aku mesti carik gak cempedak.
Kali ni macam tak glamer plak cempedak itu di hatiku.

Bila abahsyasya bawak balik.
Aku terus pegi dapur.
Carik tepung, bancuh.
Pastu goreng itu cempedak.


Cempedak goreng, walla~


Lazatnye itu cempedak.
Ok la cempedak yang abahsyasya beli tu.
Boleh tahan, tadek la manis sangat.
RM12 sebijik, banyak gak isi dapat.
Tu pon tak abis goreng malam tadi.
Sebab.
Kitaorg nak kuar lak lepas tu.

Ke mana?
Ada lerrrr.

Coretan: Macam tak nampak orang jual cempedak. Ke aku yang tak carik?

4 komentar:

chuopa 10:24 AM  

aku rasa kiter mmg golongan keluarga normal kot, sebab hari tu aku beli cempedak, wife aku pun buat cempedak gorang. ahahah.

jellyna 11:01 AM  

ye lah, kalau beli cempedak mesti la goreng kan, bistu takkan wat bubur cempedak lak?
eh tapi cekodok cempedak ada orang buat kan?

Mohd Riziqin Hill 11:07 AM  

huhuuuuuu~

sodapnye..

Izni Hafiz Abdul Rashid 8:00 AM  

Hi awak... Saya pinjam gambar cempedak goreng awak tu untuk blog entry petua saya nie...

Anyway, saya dah follow blog awak... Jemput laa follow blog saya juga...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP