Char KueTiau httipu

>> 15 July, 2009

Oleh kerana berpuasa.
Memang aku malas nak masak.
Penat la kengkonon nye.

Rasa macam nak makan charkuetiau.
Dekat umah ada Pulau Mutiara Char Kue Tiau.
Bole la layan sepinggan.

Aku panggil charketiau httipu.
Sebab memang kat signboard dia tulis camtu.
httipu://wxyz.... - ape ntah aku tak hingat.
Cam cecomel jer.

Mesti ada yg penah nampak signboard ni


Aku tak ingat bile first time aku makan dan di mana.
(Abahsyasya, tolong ingatkan please?)

Banyak gak cawangan sebenarnya charketiau httipu ni.
Yang aku pegi ni paling dekatttttt sangat ngan umah.
5 minit perjalanan.

The View


Kedai dia style mapley jer...
Memang jual charketiau je.
Ngan nasik lemak bungkus.

Tengah tunggu caketiau


Caketiau dia murah jer sepinggan RM2.50.
Tapi.
Untuk sesapa yg pelahap kuat makan.
Memang tak cukup ler sepinggan.
Memang kena duitdua pinggan.

Kuantiti sepinggan tu sikit.
Tu pasal la hage RM2.50.
Taktik kot.
Biar orang tambah lagi sepinggan...

Rasa caketiau dia?
Pada aku ok la.

Takde la tak sedap.
Takde la lazat sangat.

Kadang-kadang leh jadi macam sedap.
Kadang-kadang leh jadi macam tak sedap.
Ikut tekak la.

Suasana kelam, gambar pon kelam laa. Syasya dengan fake pose nyer...

Agak-agak dah kenyang.
Chiaooo lerr.
Balik umah, bobommm.
Mata pon suda ngantuksss...

Coretan: Sekitar kawasan umah banyak tmpt makan...

1 komentar:

jai.jezz ^.~ 12:29 PM  

sedapnyaa.. lapor-lapor... jelez-jelz.. lala~

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP