Chef At Home

>> 21 July, 2009

Kadang-kadang bile tadek citer kat tv.
Aku suka tengok Chef at Home.
Aku suka berangan tengok dapur dia.

Banyaknye senduk dia


Tengok pinggan mangkuk periuk kuali dia simpan cemana.
Walaupon dapur tu studio jer (Agaknye? Aku malas nak wat research, tolong researchkan utk aku, bley?).
Bole la bagi inspirasi aku camne nak kemas dapur.
Dapur aku tak kemas ke?
Entah.

Dia masak pon cam best.
Cam sesenang jer.
Cam best-best jer.
Masak pon bersih jer (ye la, berlakon).

Takde macam si Jamie Oliver tu.
Dah pegang menda dia masak tu.
Jilat-jilat jari.
Pastu.
Pegang balik menda tu nak dimasak tu.
Caitt!

Macam Heath Ledger pon ada gak sket muka dia nih ek?

Suka gak tengok tempat penyimpanan stok makanan tu.
Umah omputih memang ada bilik camtu.
Umah derang besar.

Umah kat mesia ni umah yang bebesar bley la.
Umah kekecik cam umah aku, mintak mahap la.
Baik aku tambah besarkan bilik air drpd buat bilik simpan stok mcm tu.

Cam best la simpan dalam botol-botol camni.

Nak carik resepi Michael Smith kat AFC jap.
Macam la nak masak. Egegege.

Coretan: Abahsyasya sker License to Grill. Syasya suka PHDC. ???

1 komentar:

jijah 7:07 PM  

license t grill tu pun mcm selekeh jer. tak tau la kan, sbb penah tgk dia masak ala ala jamie oliver gak

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP