Kue Pau Manjung

>> 02 July, 2009

Tengahari je aku memang saje nak citer pasal makanan.

Minggu ini.
Hari-hari aku balik dari keje.
Hari-hari dengar HotFM Jammed.
Hari-hari jugak si Jawa Rangers asyik dok sebut kuih pau kat Manjung.
Sempena Le Tour de Gerai HotFM.

Alahai kuih pau...


Apakah sedap sangat kuih pau di sana?

Oh iye.
Tetibe aku baru teringat.
Ada satu rancangan tv yang tunjuk bagaimana kuih pau dibuat.
Tak ingatlah rancangan apa. Warung kita ke?
Agaknya lah kot.

Ini kat Tanjung Malim. Cina punya. Takmo la. Tapi pau cina la yang sedap ek?

Tapikan.
Dalam Warung Kita tu tunjuk kedai pau Yik Mun ni la.
Ni kat Tanjung Malim.

Bistu.
Pau yang kat Manjung?

Hmm...
Tetibe nak makan pau.
Pau kaya. Pau Daging.
Sedappnyeerrr....

Coretan: Teringat masa kat Sc Muar, ada pakcik jual pau sedap giler seberang jalan...

2 komentar:

kazaztan 4:08 PM  

jal.. kalu teringin nak makan pau.. kat langat popular dgn pau jalil..hasben mesti tahu...die kan selalu lalu langat..mintak le die singgah jap...ehehhe....sedap...mengikut anak tekak akak...

jellyna 4:19 PM  

ye ke, cer kak zai bagi kedudukan pau jalil tu, leh suh dia singgah, hasben saya suka singgah kat pasar malam langat ari jumaat tu~

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP