Menjenguk sale kat Ikea

>> 22 July, 2009

Pompuan Syasya ni memang saje takmo bergamba

Oleh kerana ada baucer yang nak ditebus.
Maka.
Memang 'terpaksa' la pegi Ikea jugak.

Nanti rugi woo baucer yang tak seberape tu.
Walaupon nilai dia tadek la sampai ratus-ratus.
Boleh la gak nak beli pape yang takde kat umah.
Sambil- menyambil leh gak jenguk-jenguk menda ape yang sale kat Ikea itu~

Banyak gak la menda yang sale.
Tapi.
Kebanyakan menda yang sale seme 'not in the list'.
Eceh, ada list ke aku ni time nak pegi Ikea?
Tadek please...

Rasanye sale Ikea ni cam biasa la dengan sale-sale selalu dia tu.
Yang ada less barang-barang yang tak glamer sangat.
Cuba ko kasi sale POANG tu 70%, boleh gak aku belikan bapak aku lak kusi tu.

Sambil tensen-tensen dengan Syasya yang menggedik.
Menolak troli kecik yang dia memang dah aim dari umah agaknye.

Hish, geram aku dengan troli kecik nih. Rimas!

Aku memang tensen.
Tak boleh nak fokus.
Baru nak berangan (ye la, kan baru makeover umah kononnye).
Hishhh budak Syasya ni.
Tension betul gue.
(Camne kalau anak ramai nak sopping sini? Bley ke?)

Biasa ler.
Pegi Ikea mesti amik gak menda bodo kecik-kecik.
Last-last total sopping menda kekecik bengong tu pon jadi over bajet.

Sebaik ada baucer ciput tu.
Cover la sikit yang terover bajet tu.

Apa je yg menu kat Ikea tu kan.
Meatball ni je la sebab bole dpt hage murah dengan Ikea Friends (wah, promote kad utang nampakk)


.............

Tetibe teringat sape ntah kata kat aku dulu, Ikea ni barang rejek a.k.a kitar semula?
Kiranye Ikea tak bagus la kualiti dia.
Hek eleh.
Macam la umah ko pakai Harvey Norman, MACY, watsoeva?
Umah ko pon pakai perabot kedai Acong jer kan?
Pape la ko labu.

Coretan: Alamak, terpetir plak. Nasib ler.

1 komentar:

chuopa 5:21 PM  

perghhh. aku masih lagi nak makan hot dog ikea ni.. ishh... nak letak mustard byk...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP