Tetamu dari Penang

>> 10 July, 2009

Pagi tu abahsyasya dapat mesej dari TokDaddySyasya dari Penang nak datang umah sekuarga.
Derang ada sesi lawatan ke KL 3 hari 2 malam.
Abahsyasya ajak mereka makan malam kat umah.
'Mama masak', katanya.

Ok. Tadek masalah.
Tetamu punya pasal, masak je la.

Rupanya ramai gak yang datang.
Selain mereka sekuarga.
Ada gak sedara kuarga TokMummySyasya.

Aku masak sambal ayam, sambal tempoyak, ikan taucu & sayur campur.
Dalam banyak-banyak menu, sambal tempoyak direquest untuk dibekal balik.
See?
Ramai suka sambal tempoyak tu rupanyer...

Walaubagaimanapon.
Segala gambar makanan & sesi makan-makan tidak dapat diambil.
Reporter penat masak...

Ini je gambar yang ada.

AuntieGirlSyasya memula takmo amik gambar...

Setelah dipujuk mengatakan bukan selalu dapat jumpa Syasya, dia pon rela..
Hmmm, dah besar Syasya aku, nak sama besar ngan auntieGirl dia dah.


Seperti biasa, Syasya gumbira bile ada kawan datang.
Oopss, bebudak ni ganaz gak main, abis tercabut bakul beskal Syasya.
Ni akak tak gemar nih~
Ganti balik! Hehehe.

Malam ni derang tak tido umah.
Esok TokDaddySyasya sekuarga nak datang tido umah kitaorg plak.

Sila-sila.
Pintu umahku sentiasa terbuka untuk tetamu.

Coretan: Makan luar ke masak nanti?

2 komentar:

jezz blog vacío..^__^ 7:18 PM  

ye jezz pon sukerr sgtt sambal tempoyak.. sgt sedap kan.. *wing* *wing*

jellyna 9:26 AM  

nyam nyammm

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP