Langsir Baru a.k.a Langsir Raye

>> 07 August, 2009

Raye dah nak dekat.
Walau pose pon belum.
Aku kena tukar curtain raye tahun ni.

Curtain bawah umah aku tu dah 3 tahun aku pakai.
Dari umah lama, membawak ke umah baru.
Curtain yang sameee jer aku pasangkan ke tingkap sliding.
Buruks dah.

Ape jenis stail curtain yang glamer skang ni?
Ke kena tengok konsep umah tu konsep ape?
Baru boleh kot nak matching curtain ngan umah tu.

Ala.
Umah aku macam tadek konsep jer?
Ish. Cam bebetul tak geti plak nak pilih langsir.

Plain ke? Kalau plain kaler ape? Putih? Cekelat? Merah? Ijau?
Corak ke? Kalau corak jenis ape? Stripe? Abstrak?
Tekstur ke? Kalau tekstur macam mana? Timbul? Motif bunge?

Entah.
Tengokla nanti curtain cemana agaknye yang dibeli nanti.

Ni ada la aku jumpa jenis-jenis stail curtain jaman sekarang.
Pk idea jap.

Design 1
Tetibe aku macam suka lak curtain konsep kaler ala-ala camni.

Design 2
Yang pon sama cam kat atas.
Langsir = bantal kecik-kecik. Nice.


Design 3
Ataupun, warna yang lembut? Sedap mata memandang.

Design 4
Atau konsep cantum-cantum macam ni? Cam lawa gak.

Design 5
Yang ada warna sket? Merah? Marron?

Design 6
Ke ijau-ijau, camtum-cantum camni?
Hmm, tak berapa minat lak.
Langir tinggi cantik la kot.

Tak pon nanti.
Terjah kat Ikea.
Pegi kat bahgian fabrik tu.
Rembat jer memana kain yang agak-agak menarik.

Tapi.
Sape nak jait ek langsir aku ni?
Uwaaa...

Coretan: Tu baru cerita langsir. Banyak lagi nih. Hadoi.

3 komentar:

Mak Ton 8:13 PM  

ye la jal.. ada ke org nk jahit lg masa nih...
beli dh siap xcantek plak kan..
huhuhu

suhanazainal 1:51 PM  

hmm...kalo tengok kat gambar2 tu, semuanye kaler kusyen kecik2 tu kene sama ngan langsir kan? hmmm....

jellyna 12:40 PM  

maton:
tu la pasal, tapi tempah kat kedai kite li langsir tu boleh kot. tapi aku takut mahal sangat.

sue:
aku pon perasan konsep tu. sama macam eric leong nye rancangan gak.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP