Lunch yang malang

>> 06 August, 2009

Kadang-kadang.
Kita memang tak bernasib baik.

Memula ingat nak order goreng-goreng.
Sekali tu, minah amik order cakap nanti lambat dapat.
Aku tengok sekeliling.
Ye, memang ramai orang kat kedai ni.
Bile tawun la aku dapat makan nanti.

Aku pon order Laksa.
Minah sorang lagi pun order Laksa gak.
Cepat sikit dapat nanti.

Dapat snap gmbr Abg Nokkk ajer.

Tunggu punya tunggu.
Laksa tak muncul-muncul.

Aik?
Tadi kata order goreng-goreng lambat?
Ni aku order laksa pon lambat gak?

Ok.
Aku dah start hilang kesabaran.
Dah la aku order ais kosong pon tak sampai-sampai gak.
Api dah kuar dari kepala aku nih.

Eii takde lak akak kening nipis ni. Baru nak snap gmbr dia yang bodoh itu.


Aku tengok derang ni sebok dok prepare nasi ayam dari tadi.
Mana laksa aku weiiii???
Laksaaaa, laksaaaa!

Bengang betul aku.
Aku dah start nak kutuk orang ni.
Perkataan bodoh dah keluar banyak kali dari mulut dah ni.

Ni aku nak kutuk orang la pulak ni.
Eiiii.
Akak kening nipis nih.
Sebok buat nasik ayam jer.
Feveret dia buat nasik ayam kot.
Aaaaa.
Hangin nihhhhh.

Aku try amik gmbr akak kening nipis, tapi dia tetap bzzz wat nasik ayam dia. Tensennnn!

Akhirnya.
Laksa kitaorang sampai jugak.
Tapi.
Ais kosong tak sampai.
Nak tercekik aku makan.

Eii memang bodo laa.
Buat pengetahuan, akak kening nipis tu yang kena prepare laksa & nasik ayam.
Tu pasal aku kutuk dia.

Coretan: Orang lapar mana bole terganggu emosi. Lain jadinye nanti.

2 komentar:

Real Woman 12:50 PM  

sabar sabar sememangnya aku amat amat memahami org2 dalam situasi sebegini! kalau ai la..conform dah angkat kaki gi tempat lain!!!

jellyna 3:50 PM  

kak real:
memang macam dah nak chiaooo dah, tp mikir dah lambat time tu, perut lak lapar, kang pegi kedai lain kena gak tunggu lagi, jadi kitaorg tunggu je la...
by the way, lepas makan laksa tu, ai beli beger ayam lak + teh o ais lak. aci?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP