Oh Topeng!

>> 13 August, 2009

Bahye bahye.
H1N1 skang dah makin menular.
Semua orang harus ada kesedaran skang ni.
Semua orang kena pakai topeng muka.

Yang ku cari-cari

Yang dah kena jangkit.
Memang wajib pakai topeng kalau nak berjalan.
Lagi elok, duduk jer rumah, kalau orang dah suh kuarantin tu.
Jangan nak nyusahkan orang lain.
Nak menjangkiti orang lain pulak.
Sile jangan 'jual ikan'.

Yang belum kena jangkit.
Pun kena pakai topeng jugak.
Untuk prevent diri daripada terkena jangkitan.

Nak topeng! Nak topeng!
Semalam carik kat Guardian.
Dah abis.

Hari ni abahsyasya jumpa satu kedai jual topeng.
Kedai hardware jer.
Pon ada jual topeng gak.

Bagus! Bagus!
Patutnya.
Skang ni kejaan patut suruh semua tempat jual topeng.
Tak payah tunggu pharmacies, klinik, tmpt-tmpt kesihatan.
Kedai runcit pon patut jual itu topeng jugak.
Seme tempat patut jual.

Please la MOH. Please kejaan Mesia.
Wujudkan kesedaran sejagat dengan kadar segera!
Nak tunggu semua rakyat Mesia mati, baru nak terhegeh-hegeh ke?

Please please.
Prevention is better than cure!


Ni pon mask jugak. Nak pakai?


Mari kita bertopeng!

Coretan: Masa tak jumpa mask semalam, rasa cam nak beli BRA je wat topeng. Ahaks!
http://www.emocutez.com

5 komentar:

zulfarina zulkeple 3:18 PM  

huish best jgk tu klau dpt pkai topeng starwars tu ekekkek

jijah 4:07 PM  

takpun pakai kain lampin syasya, ha...barut pon leh jugak apa, sbb aa tali temali tu kan...

jellyna 4:17 PM  

zul:
mintak kat bebudak Blok A

jijah:
eh, mana ko tau? memang semalam aku pakaikan syasya napkin mcm ninja, pastu memang aku nak carik barut syasya masa kecik dulu.
ko memang memahami diri ni, jijah.
truly really my friend la u..

thenorde 5:45 PM  

jal,

kerajaan shud give mask tu for free to everyone.

-awin

jellyna 9:24 AM  

awin,
yep, betul tuh, patutnye kejaan bagi free jer kan. masalahnye kejaan mcm tak amik pedulik jer?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP