Pau Muar

>> 04 August, 2009

Dulu abahsyasya penah beli Pau Muar kat tepi jalan ni.

Aku: Kasi pau kaya 1, pau daging 1.
Penjual pau: Pau kaya abis la.
Aku: Oo ye ke. Kalau camtu kasi pau kacang la.


(Memori)

Terbayang aku masa kat Sc Muo dulu.
Ada pakcik jual pau sedap giler depan sekolah.
Pakcik tu bertarung nyawa menyeberang jalan raya besar mengantar kue pau kepada kitaorg yang mengorder dalam pagar sekolah.

Terjerit-jerit suara kitaorang & pakcik tu menyeberang jalan buat order punya pasal.
Last-last, cikgu panggil pakcik tu masuk dalam sekolah.
Jual je pau tu kat dalam sekolah terus.
Best gilerrrr.

(Memori tamat)


Aku bajet Pau Muar ni pon macam tu la jugak.
Sekali tu.
Yang dibawak balik abahsyasya ialah Pau Muar benyet a.k.a penyek.
Ish. Spoiled betul la.

Tapi.
Oleh kerana macam masih teringin nak makan pau lagik.
Aku pon beli jugak la Pau Muar Benyet nih.
Ok le pulak kali ni.
Takde lak benyet pau dia.

(Memori...again)

Teringat aku pau kaya pakcik depan skolah yang berwarna oren, wangi, kaya buat sendiri.
Sedap gilerrr kaya dia.
Iskkk. Pakcik memang penjual pau idola saya...

(Memori tamat)
Eh, cam kurus lak aku dalam ini gambar. Hik hik.

Hmmm.
Tetap tak bole celen Pau Muar yg bebetul kat Muar pakcik depan skolah aku tu.

Lagi satu.
Kalau pau daging atau pau ayam Muar memang ada letak telur puyuh seketul dalam tu.
Betul ke?

Coretan: Ntah-ntah pakcik pau Muar tu dah kaya dah skang. Hasil menjual pau. Hehe.

4 komentar:

Real Woman 10:53 AM  

eh kat mana u beli pau muar ni?? kat kl ke kat muor?? i selalu layan pau ahmad je and kalau hari isnin layan pau pasar malam kat my hse. best. tapi hari isnin je lah dpt merasa! ehehehh

jellyna 1:52 PM  

err, pau Muar ini di Kajang, tepi jalan kat area umah i. Penjual tu yang letak nama Pau Muar. Tapi memang truly pau buat sendiri la, bukan pau kilang, sebab benyet! ehehe

zamreen 9:19 AM  

haii mmg betullah baca blog buat terpengaruh. semlm ai pun berhajat dgn pau ni, tp sampai sana tgk dia tak meniaga... huargh frust...

jellyna 9:58 AM  

kak arin,
ekekeke, biasa-biasa je sebenarnya pau dia ni, tp sebab pau muar, cam menarik tertarik gak la kan, hehehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP