Yati Ayam Percik, Prima Saujana

>> 26 August, 2009

Dah bape hari dah asik nak makan Nasi Kerabu untuk berbuka.
Tak gak pegi beli.

Abahsyasya takmo beli kat Param (Pasar Ramadan).
Dia nak beli kat kedai Yati Ayam Percik ni jer.
Sebab kompem-kompem sedap.

Kalau beli kat Param.
Entahkan sedap, entahkan tidak.
Untung sabut timbul, untung batu tenggelam (wah, kiasan?)

Maka.
Meh kita ke Yati Ayam Percik arini.
Beli nasik kerabu.
Yeay!

Ni kes amik gambar tangkap muat. Tahpape ntah.

Dulu rasanye restoren Yati Ayam Percik ni kazen aku yang promote.
Kazen aku takde la cakap nama kedai.
Kazen aku hanya cakap ada kedai jual nasi kerabu sedap kat Prima Saujana.

Aku pon carik mana itu kedai.
Pehtu, nampak kedai ni.
Nama kedai - Yati Ayam Percik.
Terjah la masuk.

Oooo...
Tak sangka lak kedai ni yang jual nasi kerabu.
Ingatkan jual AYAM PERCIK jer...
(Bajet ni la kot kedai yg dikatakan dek kazen itu)

Rupa-rupanye.
Bukan ayam percik saje yang dijualnye~

Pilih ape bahan kita nak.
Tapi yang 3 ni memang wajib la kan. Kalau tak, bukan nasik kerabu nama nyer.


Nasi kerabu ada.
Gulai kawah ada.
Sup tulang ada.
Ayam percik? Tentu lah ada.

Kedai ni memang jual menu-menu tadi tu jer.
Takde menu lain.
Menu tu saje semata-mata yek.

Dalam ni terletaknya, Daging Bakar & Ayam Percik.
Rasanya ada gak Ikan Keli bakar kot. Tak ingat.


Feberet aku dalam nasik kerabu.
Itu Daging Bakar.
Kalau beli kat kedai mana pon, mesti mau itu daging bakar jugak lah.
Kalau takde, tak feel la makan nasik kerabu...

Solok lada tu, kekadang amik, kekadang tak. Ikut mood.

Jadi.
Kalau nak makan nasik kerabu.
Hari-hari pon boleh dapat.
Selagi restoren Yati Ayam Percik ni tak tutup.
Selagi tu la ada nasik kerabu idaman kalbu.

Sekian.
Time kasih.

Coretan: Teringat LAKSAM kat fudcourt MARA. Sedap~

5 komentar:

Real Woman 1:51 PM  

i mmg teringin sgt nak gi yati ayam percik ni. kat kota bharu famous. tapi ada yg kata tak sedap. entahlah..selera masing2 kot.

jellyna 1:59 PM  

ye ke kak, tapi memang pun, masing-masing punya selera gak, ala, try je dulu, kalau tak best, takyah la pegi lagi, hihihii

zulfarina zulkeple 4:11 PM  

wah harus pegi ni mcm mnyelerakan jer

Mak Ton 10:30 PM  

perghhh...
sodap lak seh pandang nasi kerabu tuh...

jellyna 9:01 AM  

kengkawan, bulan pose ni pandang apa-apa jer nampak menyelerakan, tak gitu? hehehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP