Belon antik

>> 01 September, 2009

Dah kecik, dulu besar...

Ingat tak belon ni?
Dulu zaman kecik-kecik selalu beli belon ni kat kedai.
  1. Picit kasi kuar menda lembik-lembik tu.
  2. Gulung-gulung kat ujung straw kasi bulat-bulat.
  3. Pastu tiup guna straw kecik kuning tu.
  4. Jadilah belon lembek.

Merasa gak Syasya main belon antik ni.

Belon ni kan lembik.
Senang je nak bocor.
Kalau bocor, kepit bahagian bocor tu dengan mengemam mulut pada bahagian yang bocor itu.
Hilang la bocor tu sekelip mata.

Memandangkan belon tu lembik.
Kompem-kompem jangka hayatnya dengan Syasya tak lama.
Kejap jer pastu, penyek ler belon tu.

Sekiannn...

Coretan: Tak sangka ada production lagi belon camtu.

1 komentar:

zamreen 1:07 PM  

ade lagi ek mende ni... nostalgia.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP