Hari Pertama di Hari Raya

>> 23 September, 2009

Hari pertama raya.
Turn beraya kat kampung abahsyasya a.k.a umah neknyangSyasya.
Dekat jer.
20 minit dah sampai.
Takde konsep berebut nak balik raya.
Yang penting pagi raya mesti ikut turn kampung mana.

Ini baru suku kuarga yang datang umah neknyangSyasya

Apakah yang didengarkan oleh mereka?


Kalau raya kat Beranang.
Memang konsep pegi berjalan raya ke rumah sedara mara.
Rumah segala nenek.
Rumah segala makcik.
Rumah-rumah wajib pegi tiap-tiap tahun.
Satu hari pulun sampai setel.
Berebut sampai camni?

Ini antara rumah wajib pergi.
Tiap-tiap tahun menu wajib soto.
Yang abahsyasya sangat gile kan.

Hmmm..
Rasanya bukan abahsyasya je kot?
Macam semua orang je gilekan soto neklong Syasya ni.
Tengok gambar pon bole tau.

Jambatan nak roboh nak ke umah neknyangUsu Syasya

Umah neklangSyasya yang ada bela angsa dengan ayam belanda

Pastu.
Kitaorang pun sambung beraya.
Dan beraya.
Dan beraya lagi.
Sehingga perut semua orang pon dah tak bole terima makanan.
Sehingga semua rumah dalam senarai setel dikunjungi.

...............

Selamat Hari Raya Aidilfitri dari Syasya, Abahsyasya & Mamasyasya

Coretan: Dah raya dah?

0 komentar:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP