Zakat Fitrah 1430

>> 15 September, 2009

Tahun ni atuksyasya dilantik menjadi *Amil.

Maka.
Dengan itu.
Abahsyasya bayar zakat dengan atuk je la ye.
Senang gitu.

Tahun ni bayar zakat untuk 3 orang.
Tahun depan bayar zakat untuk 4 orang pulak.
Insya-Allah.

Atuksyasya tak sikat rambut ek?
Dia tengah baring masa abahsyasya cakap nak bayar zakat. Hehehe.



Pakciksyasya pon amik kesempatan nak bayar zakat jugak.
Dah la tak mandi pagi lagi.
Ish ish ish.

Pakciksyasya cam gelabah-gelabah jer.
Sebab pertama kali bayar zakat dengan bapak sendiri.
Hehehe.

Senyum-senyum lak pakciksyasya ni. Berangan dinikahkan ke?

Alhamdulillah.
Selesai Rukun Islam ketiga.

*Amil: Orang yang ditugaskan oleh pemerintah mengutip zakat.

Coretan: Zakat yang lain dah bayar ke?

3 komentar:

zulfarina zulkeple 1:53 PM  

wah senang sungguh klau bapa sndri yg jadi amil nye klau mcm tu bleh la byr pagi2 raya..sbb lebih afdal klau dibayar sblm pegi smyg raya

jellyna 2:45 PM  

Zul, waktu yang paling afdal ialah pagi Hari Raya. Bagaimanapun, membayar fitrah pada waktu sebelum pagi Hari Raya adalah harus dan turut diberi pahala oleh Allah s.w.t.

Info diamik dari sini: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0925&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm

Tak dapat gak aku nak bayar pagi raya cos tahun ni raya kat kampung asben, hehehe...

isha 3:41 PM  

alaaa senangnya dlm umah sdri leh byar kn....x yah ssh2

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP