Dunia Baru Nur Muyassarah

>> 24 November, 2009

Dah berlumut dah blog ni.
Lama betul tuan dia cuti.

Tuan dia cuti sempena kelahiran seorang budak kecik ke dunia baru.
Nur Muyassarah.
Maksud = Yang diberi kesenangan, kemudahan.

Selamat datang ke dunia baru Muya.

Fresh from the womb

Dulu dunia Muya macam gelap-gelap ada air jer.
Skang dunia Muya dah terang-benderang.
Macam-macam ado.
Kan Muya kan?

Baru lepas 15 minit dicuci

Sebab nak bawa Muya ke dunia baru.
Mama kena cocok tang sana, cocok tang sini.

Dicocok tang sana, dicocok tang sini.

Mula-mula 2 kali kena cocok kat tangan kanan, tak berjaya.

Bukan sebab urat tangan mama tak nampak.
Urat tangan mama jelas terjojol kaler hijau.

Tapi dek sebab mata nurse tu yang tak nampak (ye, nurse tu dah tua)
Kena la cocok banyak kali.

Sebaik sakit contraction tu lagi sakit.
Takde la mama heran sangat sakit kena cocok tu.

Fuh! Ngeri teringat jarum panjang yang cocok tangan mama tu.

Time discharge. Masih gendut.

Ok.
Tu je la nak stori setakat ni.

Coretan: Bestnye ada Syasya ngan Muya...

6 komentar:

Ijan 6:06 PM  

wah.tahniah2~

rohamia 7:32 PM  

hehe...comei bangat muya...nama pn kiut...makna pn sedap...semoga diberi kemudahan dan kesenangan hidup...di permudahkan dlm segala hal...aminnn...

iekamie 11:43 AM  

wae weiii.....congrats.... beshnye dah ade 2 anak.....

Soulie 9:16 PM  

congrats congrats jal! cutenyer panggey muya, ingatkan panggey sarah

azaniz 11:25 AM  

dah 2thn lebih Muya ni, sama dgn anak akak Madeeha Muyassarah..tp awal sikit keluar 17/11/09. nakal tak muya ni??? :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP