COWAY PETIT - Penapis & pemasak air

>> 11 December, 2009

Sejak anak dah 2 orang, asik kena masak air jer.
Tadah air dalam cerek.
Pastu masak.

Kalau kat umah sendiri memang kompem kena masak air.
Sebab kat umah sendiri takde penapis air yang hebat lagi mahal.

Sekarang ni walau berada di rumah nenekGirls yang ada penapis air mahal tu.
Walaupun air tu tak payah dimasak pon sebenarnya (boleh diminum terus).
Tetap jugak kena masak air.
Sebab memang kena ada air panas sentiasa.
Sebab nak kena wat susu.

Maka.
Rasanya pasni macam kena cari penapis air yang merangkap pemasak air.
Hmm...

Sebenarnya.
Dah lama terjatuh chenta tengok satu penapis air ni masa dia kuar kat rancangan Eric Leong.
Dalam hati fikir, aku mesti beli menda ni satu hari nanti.
Tu pasal la aku tak beli lagi penapis air sampai skang ni.

Alasan.

COWAY Petit - Idaman hati ku~

Yeah! Inilah menda nye.
Produk yang dah glamer kat Korea.
Eric Leong pon dah promote dalam tv show dia - Jom Bersama Eric.

Coway Petit yang memenuhi semua spesifikasi yang aku nak.
Petit ni boleh letak atas kitchen cabinet, meja atau mana saja tempat yang kita nak letak.
Janji dekat dengan paip air la.

Pehtu.
Tekan ajer butang mana yang kita nak.
Nak air sejuk?
Nak air panas?
Nak air biasa?

Tak payah nak tadah air.
Tak payah nak jerang air.
Ala.
Macam kat opis.

Air pulak air Reverse-Osmosis.
Air RO.

Ciri-ciri Petit idamanku

Ok.
Harga Coway Petit ni dalam RM4k++.
Mahal giloshhh!

Tapikan.
Rupa-rupanya Coway ni ada skim sewa beli selama 5 tahun.
Bulan-bulan kita bayar rm110 (lebih kurang la).
Segala servis, maintenance, alat ganti (kalau rosak) semua Coway yang buat. FOC.
Lepas 5 tahun, filter tu kita yang punyaaa.

Bestkan?

Dan.
Memandangkan mak mentua merupakan agen COWAY.
Senang la nak tau nanti nak beli kat siapa.
Kalau ada yang berminat nak beli produk ni.
Boleh kontek aku.
Nanti aku bagitau mak mentua aku, korang nak beli.

Maka.
Inilah wishlist aku yang terbaru untuk penghujung tahun 2009 ni.

p/s: COWAY bukan MLM ok~

Coretan: Tengah buat kira-kira bajet ikut priority.

5 komentar:

Cujie 7:55 PM  

salam,

cujie pon ada tgk show eric masa tunjuk coway penapis air ni... mmg best kalau dapat.

mahal eh rupanya... cujie ni jenis nak air sejuk je kalau minum. mmg malas nak tadah air nak masuk peti sejuk. hehehe

ennie,  3:49 PM  

gila la ko jal...
sume wishlist ko mahal2.. terkedu aku nengok... huh satu hari nanti aku nk drop by tgk rmh ko yg sophisticated tu la...
chiow!!!

Mr Coway 4:03 PM  

Produk yg sangat berguna untuk mereka yg mahu sihat sentiasa.Coway

Anonymous,  9:59 PM  

Coway Petit dah murah skrang. RM3400 sahaja. now ada discount RM500. Jadi RM2900.

Memang sgt murah compare dgn brand lain yang ada air panas, sejuk dan suhu bilik.

Anonymous,  7:52 PM  

mmg best ada PETIT nie...aku pun beli...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP