Tag Masak-masak

>> 06 December, 2009

Tag masak memasak from Kak Ain:

Lama dah Kak Ain tag, tapi baru skang ni nak reply.

1. Suka memasak?

Macam suka kot. Tapi kadang-kadang penat tahap cipan membuatkan suka itu menjadi tak berapa suka.

2. Masakan istimewa anda untuk yang tersayang adalah ... (2 jenis)

Alamak. Apa yek? Macam tak istimewa jer seme masakan aku?

1. Tom Yam Kaki Ayam
2. Spageti Letak Brokoli

3. Makanan istimewa yang anda suka di waktu Raya? Kenapa? (2 jenis)

1. Nasi Impit
2. Kuah Kacang

4. Kuih raya kegemaran anda dan si dia

Aku suka beskut raya yang ada ciri-ciri cornflakes. Ada satu kuih cikgu sekolah dia jual. Namanye Crispy Chocolate (lebih kurang gitu la). Sedap woooo. Lovedaisi tak jual beskut ni. Tahun depan nak jual lah. Bley?

5. Tayang sikit masakan dari anda.

6. Tag 10 orang rakan ada.

  1. Roha - Ada satu time tu dia macam rajin memasak
  2. Sue - Tak penah baca citer Sue memasak. Tetibe macam nak tau.
  3. Soulie - Asik baca citer dia makan kat kedai best-best jer. Akak dia macam suka masak, Soul bagaimana?
  4. Isma - Dulu dia dok UK dia macam suka masak. Skang dah balik Mesia, suka masak lagi tak?
  5. Kak Liza - Akak ni pon macam suka masak. Baca blog dia masa bulan pose, hari-hari dia masak
  6. Kak Zai - Akak ni pon macam suka masak gak. Dia siap bagi resepi kat dalam blog dia lagi.
  7. Farhad - Seorang lelaki yang sangat suka memasak. Lepas masak, makanan dia mesti ada sesi photography.
  8. Izma - Kazen aku ni pon macam rajin gak masak. Penah baca dia masak gulai tempoyak. Cam lazat jer?
  9. Jijah - Aku tau ko dah lama tak apdet blog. Tapi aku nak tau cerita ko pasal masak lepas ko dah kawen. Tetibe aku teringat peristiwa ko ngan Nana naik ke balai cerap UTM kerana kes masak-masak ni.
  10. Maton - Aku rasa ko pon macam suka masak kan Maton. Siang ikan banyak-banyak pon ko rajin. Masak apetah lagi kan?

Oraits. Setel. 10 orang berjaya ku tag. Kalau rajin buat la bebila.

Coretan: Kalau nak masak biar la kat dapur cukup bahan-bahannye...

5 komentar:

Mak Ton 9:53 PM  

uittt....
aku ditag....
mentang2 ko coti panjang... abes sumer tag ko settle kan ek....
akan ku sahut cabaran....

Soulie 9:24 AM  

baekk lah nanti aku buat tag nie :D

jijah 10:37 AM  

alamak....aku dh tak berblog lagi la jal, mmg tahao gaban nyer malas.

pasal masak, balai cerap, oh noOOOO!!! meh kita minta komen dari nana pulak..

hahahha

suez 12:55 AM  

yey dah buat.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP