Enterobiasis & Trichuriasis

>> 27 March, 2010

Kalau citer lebih-lebih pasal menda ni.
Kang seme orang geli pulak.

Dipendekkan cerita.
Itu ialah istilah jangkitan cacing yang biasa berlaku kepada kanak-kanak.

Teringat dulu masa kecik-kecik, atuk bebudak pompuan tu selalu suruh paksa kitaorg adik-badik makan ubat cacing.
Ish. Tak sedap betul ubat cacing tu.
Sampai skang pon ingat lagi cemana rasanye.

Aku yang kira 'cool' makan ubat pon leh tak suka.
Apetah lagi la sorang adik aku yang memang tak suka makan ubat.
Meraung-raung kena paksa dek atuk bebudak pompuan tu.

Ingat tak dulu ada iklan ubat cacing kat tv?
Ada gambar cacing kalerful, muka jahat semenye.
Apa yek nama ubat cacing tu?
Ubat cacing tu memang glamer zaman 80-an.
Kaler coklat cair pekat.
Bukan Zentel, sape tau bagitau yek.

Zentel mengandungi Albendazole (ubat cacing ler tu)

Hmmm...
Syasya ni macam ada tanda-tanda budak kena cacing jer.
Asik menggaru kat tempat tertentu tu.
Ntah-ntah Syasya pun ada cacing?
Nampaknye kena beli Zentel ni.
(Abahgirls, sila beli cepat)

Coretan: Orang tua pon kena makan ubat cacing gak sebenarnya.

0 komentar:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP