Iced Watermelon

>> 12 April, 2010

Peti ais kat umah aku ni dah melampau-lampau.
Aku memang risau sket nak simpan pape dalam peti ais aku ni.

Ada sekali tu sayur kobis jadi kobis ais.
Cili kering blended dalam bekas pon jadi eksem cili.

Akan tetapi.
Kalau tak simpan dalam peti ais.
Aku nak simpan kat mana lagi?
Nak taknak, hantam sajalah.

Aku dah agak dah ini akan berlaku.

Macam tembikai kat meja pengantin lak.

Tembikai sebelah ni aku takde tempat nak simpan.
Nak potong kecik-kecik malas.
(Memang ada penyakit malas potong buah)

Akhirnya.
Tembikai ni pon jadi mangsa peti ais sejuk beku tu.
Best gak.
Dapat minum ice blended watermelon takyah blend.
Abah bebudak pompuan tu yg korek kasik kuar seme isi dalam.
(Aku kan memang ada penyakit malas potong buah)

Sekian, time kasih.

Coretan: Buah ape nak dijadikan ice ye pasni?

2 komentar:

Mak Ton 10:59 AM  

ko nye peti ais sejuk gak la...
peti ais aku nama je peti ais.. tp xsejuk.....
frezer punya la sojuk... bila tmpt ltk sayur n seangktan dgn dier ala2 suam sejuk gitu....
hangin tul... tu yg mood nk masak jadik malas tuh (alasan)... eheheh
tgh berangan nk li peti ais baru...

peti ais aku jadik gitu gara2 pindah umah... org ckp xleh on peti ais sejurus saje peti ais diangkut kehulu kehilir.... mana aku tau.. aku on je la.. sudah nya jadik la gitu... saba ye... kumpul la wit lu...

Mohd Riziqin Hill 8:12 AM  

hahaha ini dh mcm peti ais kt opis..
letak semua bende jd keras..

letak bubur jadi bubur ais..
letak air tin jd tin ais..
letak biskut dlm plastik pon jd biskut ais hehe.. ;p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP