Kajang -Territory Haji Samuri

>> 03 April, 2010

Siapa tak kenal Haji Samuri?
Pelopor sate Kajang era masa kini.
Wah wah. Ayat tak hingat?
Bodek keeeee?

Lupa dah ke terhadap kepayahan nak makan sate Samuri?
Lupa la tuh.
Bak kata MrsSue, "Melayu mudah lupa" (Eh? ni bukankah kata-kata Tun M?)

Dek kerana sate lain susah nak jadi sedap kat area Kajang ni.
Kitaorang sekuarga masih tak dapat lupakan sate Samuri.
Cemana ni?

Kan nak beli kena beratur?
Kan pekerja dia ramai tapi semua lepak jer tak wat keje?
Lupa la tuh.

Tapi sebenarnya kan...
Kalau nak tau.
Kat Kajang ni sate Samuri ni ada kat 3 padanan koordinat.

Koordinat pertama:
Yang glamer ada ekon kena booking tu.

Koordinat kedua:
Belakang dewan ape ntah. Dekat dengan uptown Kajang yang tak berapa nak uptown tu.

Koordinat 3:
Kat depan Metro Kajang & KFC bandar Kajang.


Tu, belakang tu kedainye. sate Samuri dah konker hampir keseluruhan kedai kat sini.

Kelihatan Metro Kajang di belakang.

Yeah. Koordinat 3.
Kat sini lah kita akan ketemu dengan sate original Haji Samuri.
Bila order baru derang akan masak sate.
Maka, satenya adalah panas.
Bukan macam yang kat Koordinat 1.er

Abah bebudak pompuan tu kata.
Koordinat 3 la tempat asal Haji Samuri memula berjual sate.
Sinilah tempatnye.

Oraits.
Kini terpaksa la koordinat 3 ni menjadi tempat peberet kitaorg sekuarga makan sate.
Sekian, terima kasih.

Coretan: Mudah lupa.

3 komentar:

Mohd Riziqin Hill 9:18 AM  

langgar janji dah ni~ ;p

suhanazainal 6:40 AM  

bagus bagus bagus.

Mak Ton 8:29 PM  

setuju.. derang dok perangat je sate.. sungguh xfeel...

seb baik kt sbn ada r & k sate.. so kami g situ... pd kami skluarga la kan... lg sedap dr sate hj samuri tuh...

panas lagik sate nye...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP