I ♡ Cardigans

>> 24 November, 2010

Cardigan.
Sejenis sweater yang boleh diikat, dibutang atau dizip di bahagian depan sweater tersebut.
Senang citer, cardigan ni baju sejuk yang ada butang/zip/tali kat depan.
Dah nama pun baju sejuk, patutnya kena pakai time sejuk.
Tapi disebabkan fesyen.
Time tak sejuk pon orang pakai jugak.
Espeseli kat Mesia ni.
Ramai jer orang pakai baju sejuk time panas.
Termasuk ler aku.

Kalau malam-malam tengah pakai t-shirt takde lengan kat umah.
Tetibe jer ada orang bagi salam kat luar rumah.
Ada cardigan, amik jer terus sarung.
Pastu pakai tudung, leh dah kuar umah jumpa orang kat luar.
Kan ke senang tu.
Rasanya banyak dah cardigans yang aku ada.
Yang dah tak muat dah pass kat adik pompuan aku yang sorang tu.

Budak pakai cardigan purple bertali tudung itam tu adik aku la. Cardigan yang dia pakai tu cardigan aku la tu. Brand COMMA - RM40 kot masa tu. Skang COMMA tu pon dah tak wujud. Oh iye. Kawan dia yang belah kanan sekali tu pon pakai cardigan gak.


Yang ni lak cardigan butang kat belakang dia ada tali. Brand MNG - RM75 kot. Cardigan ni tebal sket. Tu pasal muka aku berminyak-minyak masa gambar ni diambil. Panas tapi ku relakan jugak sebab aku suka sangat cardigan ni.


Skang ni aku macam terrr-minat cardigan gambar kat atas ni. Labuh tutup punggung, sleeve puff pesen terkini. Brand TOPSHOP - RM280. Ok. Takpelah. Aku tak beli kot. Aku berangan jer dah la. Mahal dowh.


Orait.
Kalau sesiapa nak ikut berangan pasal cardigans dengan aku.
Boleh pegi tengok kat link ni.
Ada banyak jenis cardigan macam-macam pesen.
Mengujakan sungguh.

Sekian. Terima kasih.

4 komentar:

i.z.m.a 8:24 AM  

saya pun sukooo cardigan. takyah nak iron2. bahkan hari ni pun saya sedang memakai cardigen jenis sarung terus. takde butang mahupun tali..

jellynajal 12:50 PM  

izma, kalau sarung terus takde tali mahupun butang tu nama nye sweater.. bukan cardigan tau.. cardigan mesti ada butang, tali, zip baru dipanggil cardigan~ *wink wink ;-)

justlin i know 4:45 PM  

i love to wear cardigan esp when i do not have an idea what should i wear..
wearing a shirt inside with a cardigan will still look nice right? hehehe. xde la selekeh sgt eventhough mls nak bergaya.. :D
btw, saya lah tu dlm gmbar tuh! mmg time mls, and xtau nak pkai baju ape, so just mix and match with cardigan~

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ 4:55 PM  

i pn shuke..
leh cover if pakai sleeveless ke hape, hihihi.. :P
wowee, shantek ko cardigan tu..
tp mak aii, mahel gak,
leh bli sutera selai, hihihihi.. =)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP