Fashion fades, but style is eternal (YSL)

>> 28 December, 2010

Syasya
.
.
.
.
.

Sama tak? Sama tak? Sama tak?
Sama tak dengan skirt Syasya?

Read more...

Counting Crows

Eh tak lah.
Sebenarnya nak cakap COUNTING DAYS.
Minggu depan Syasya dah start sekolah.
Tadika.
Tak sangka anak mama dah sekolah dah.
Cepatnya masa berlalu.
Ok Syasya.
Belajar rajin-rajin. Mama doakan Syasya berjaya di dunia dan di akhirat.
Amin.

Muya pon excited nak gi skool jugak.

Jom layan lagu Counting Crows ni.
Lama tak dengar.

Read more...

Bila tetamu nak datang rumah...

>> 25 December, 2010

Hello. Ada rumah tak? Nak datang rumah ni. Kejap lagi sampai.

Alamakkk!
Ini adalah perkara yang paling ditakuti bila tetamu nak datang
rumah.
Tandas!!!

Orang kata kalau nak tau orang tu pembersih ke tak.
Tengok lah tandas rumah dia.
Kalau bersih, pembersihlah orang tu.
Kalau hmmm, pemhmmmlah orang tu.

Tapi kalau tandas jer bersih.
Tapi kawasan lain plak tak bersih.
Macam mana plak ye tu?

Yang penting wahai tetamu-tetamu ku.
Kalau rasa nak datang ke rumahku.
Sila inform awal sikit (kalau boleh sehari awal) supaya saya boleh cuci tandas saya yang kadang-kadang memang ada rupa macam tandas awam.
Saya memang mementingkan kebersihan tandas saya untuk orang awam.
Saya takut nanti anda kata tandas awam lagi bersih dari tandas rumah saya.

Harap maklum.

Tandas rumah saya BUKAN macam ni.

Read more...

Kan best kalau saya ni Doraemon

>> 18 December, 2010

Boleh kuarkan alat lipat baju.
Boleh kuarkan alat mencuci bilik air.
Boleh kuarkan alat buat duit.
Boleh kuarkan alat menjelajah masa.

Pendek kata boleh buat macam-macam lah kalau saya ni Doraemon.
Tak gitu?

Eh, comel pulak gambar kucing ni. Doraemon kan derang?

Read more...

Pengaruh The Kardashians

>> 14 December, 2010

Aku memang suka tengok The Kardashians.
Derang ni mengada-ngada jer sebenarnya.
Tapi aku suka.

Oleh kerana suka sangat tengok derang ni.
Maka aku pon terpengaruh dengan derang gak.
Bukan terpengaruh dengan perangai ok.

Perangai derang macam haram.
Tak sesuai nak ditiru.
Dengan mak bapak pon selamba-selamba siram air.
(Biasalah anak omputih).
Gile la nak buat kat bapak aku macam tu.
Mati aku kena siram balik.
Bukan kena siram jer kot, kena rebus terus.

Pompuan Kardashians ni suka pakai baju kaler itam.
Tengok gambar-gambar derang kat bawah ni.




Maka.
Kerana terpengaruh.
Anak aku pon aku nak jadikan macam pompuan-pompuan Kardashians ni.

Taraaa!

Keh Keh Keh!

Read more...

Muya! Kitaorang sakit tau!

>> 04 December, 2010


Situasi 1
Tengah sedap baring-baring sambil tengok tv.
Sambil Syasya dan Muya bermain-main kat tepi mama.
Muya panjat badan mama.
Tetibe.
Auwwww! Sakitlah Muya!

Situasi 2
Syasya tengah bergurau dengan Muya.
Gelak-gelak.
Tetibe.
Syasya menangis tunjuk pipi dia.
Muya!

Situasi 3
Abah peluk-peluk Muya.
Muya menangis terjerit-jerit sebab lemas kena peluk dengan orang gemok.
Tetibe.
Eh! Aduhhh!
Muya!
Ketiga-tiga situasi di atas merupakan situasi seisi keluarga digigit Muya.

Muya si penggigit.

Sekian.

Read more...

Lagu Balik Kampung

Dalam kereta pegi berjalan ke mana ntah. Dah tak ingat (tu la jarang update blog).
Syasya: Perlajanan jauh tak ku rasa...
Mama: Apa dia Syasya? Cuba Syasya nyanyi lagi sekali?
Syasya: Perlajanan jauh tak..
Mama: Perjalanan...
Syasya: Perlajaaa...
Mama: Perjalanan...
Syasya: Perlaaa...
Mama: Per..
Syasya: Per..
Mama: Ja...
Syasya: Ja...
Mama: La...
Syasya: La...
Mama: Nan...
Syasya: Nan...
Mama: Perjalanan
Syasya: Perlajanan
Mama: Ish ish per..jaa..laa..nan...
Syasya: Perlajanan..
Mama: Hmmm takpe la Syasya,sambung jer la nyanyi lagu tu.. (Dalam hati mama, nak tergelak aku. Hahaha.)

Syasya si budak poyo

*Hahaha. Bole tak masa aku taip entry ni, aku sendiri dah tertaip PERLAJANAN gak? Adus Syasya.

Read more...
Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP