Salam Maulidur Rasul

>> 15 February, 2011

Bila sampai hari Maulud Nabi jer.
Teringat zaman kecik-kecik dulu.
Mesti ada perarakan berselawat kat kawasan flat kitaorang.
Dari nun Blok 1 sampai Blok Delima.
Pastu masuk surau.
Tengok pulak orang bernasyid.

Yang bernasyid tu bebudak kelas fardhu ain. (Aku la tu.)
Yang jadi vokal utama kumpulan nasyid tu budak pompuan. (Aku la tu.)
Wah. Kiranya kekecik lagi kesedapan vokal dah dikesan? (Aku la tu.)
Hahaha. (Ok. Mode perasan sekejap.)

Pastu kitaorang penduduk flat semua ada jamuan makan.
Best. Merapatkan silaturahim penduduk flat.
Di samping mengenang hari kelahiran Nabi Muhammad S.A.W.

Ni dari Blok 1. Kitaorang akan berarak sambil berselawat ke atas Nabi sampai ujung flat lagi satu. Sonotnye time ni.

Oklah.
Mari kita perbanyakkan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W.
Banyak kelebihannya ke atas kita.
Insya-Allah.

3 komentar:

Kazaztan Team 12:28 PM  

apsai tak smbg karier tu...ngancam ape..

jellynajal 12:34 PM  

ahahaha. sambung karier depan tv kat umah je lahhh. hehehe..

abahgirls,  1:25 PM  

mana plak dapat gambo ni?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP