Macam Artis

>> 11 March, 2011

Suatu hari.
Nak pegi berjalan.
Pegi berdua je dengan Syasya.
Muya ditinggalkan dengan abah bebudak pompuan tu.
(Sian Muya, nanti Muya dah besar, mama bawak yek.)

Di perkarangan porch kete.
Mama: Syasya! Kenapa rambut serabai ni? Pegi amik sikat kat dalam umah sekarang!
Syasya: Ok!

Sikat tersebut di bawa masuk ke dalam kete.
Mama: Sikat rambut tu. Serabut la mama tengok.
Syasya: Dah sikat dah. Macam artis kan, mama?
Mama: Hah macam artis? (Buat-buat terkejut.)
Syasya: Ye la. Dah sikat rambut cantik-cantik, macam artis la kan.
Mama: Hehehe. A'ah betul la tu. Macam artis. (Sambil terkenang kat diri sendiri yang memang suka sebut perkataan 'macam artis' tu.)
Ke mana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasi.
Kan?

Senyum 'macam artis'.

3 komentar:

Kazaztan Team 9:23 PM  

tahi lalat pun mcm artis

jijah 12:11 AM  

Ketara sungguh kepekatan kuah tu yer, mmg sebati sungguh ngan nasi, mesra gitu...hehehe.

Mak Ton 9:04 PM  

Hiks.. Artis ek..

Jal.. Napa lama xnmpk k kt fb..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP