Begedil Daging

>> 05 October, 2011

Ujung minggu aritu, kitaorang balik kampung kat Klang.
Kampung lah sangat kan?

Saya telah merequest nenet bebudak pompuan untuk masak soto.
Dan juga begedil daging.
Macam la tak boleh buat sendiri. 
(Ye ke tau buat?)
Saja je mengada-ngada.
Lagipon nenet bebudak pompuan masak lagi sodap.

Maka.
Adik saya pon membancuh la adunan begedil daging.
Sebenarnya saya tidak pandai membuat begedil daging.
Dulu penah buat sekali.
Hancur lebur kentang berkecai-kecai yang dah dibulat-bulat masa digoreng.
Hah kompem tak pandai buat begedil!

Wah. Adik saya lagi pandai masak daripada saya?
Ini tak boleh jadi ni!

Inilah hasil bedegil begedil daging Maksu Enoi. 
Oooo.
Rupa-rupanya.
Kalau takmo begedil berkecai hancur lebur.
Adunan tu digaul la dengan telur.
Oooo.
Patut laaa...
Baiklah.
Nanti eden torai.

Dan ini hasilnya, begedil daging yang dah siap digoreng. Nampak lazat kan? Syasya yang shoot gambar ni tau. 
(Gambar begedil belum goreng di atas bukan Syasya shoot ye.)

1 komentar:

suez 2:04 PM  

wah syasya dah pandai amik gamba kulinari cam uncle wahdi!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP