Dah terbalas dah

>> 19 October, 2011

Tetibe.
Teringat pulak ayat mak aku.
"Banyak dah ko belikan mak baju. Dah terbalas dah masa dulu mak belikan ko baju."

Aku senyum.
Dalam hati terfikir.
Tetap akan belikan mak baju.
Walaupun mak kata dah terbalas dah.

Tapi mak.
Sebenarnya setakat belikan baju mungkin dah terbalas.
Tapi part yang lain mak?
Mak sediakan akak makanan masa akak kecik-kecik.
Mak jaga akak bila sakit masa akak kecik-kecik.
Mak carik duit penat-penat untuk akak masa akak kecik-kecik.
Sampai jatuh terkehel lutut.
Tak mungkin akan terbalas mak.

Time kasih mak.
Jasa mak menjaga akak takkan dilupakan.

Errr...

Mak nak kain baru tak?
Akak ada jual kain ni.
Mak pilih je mana yang mak suka.
Nanti akak bawak balik Klang.
Lalalala.

Mak nak yang ni kan?

4 komentar:

jijah 1:50 PM  

aku membayangkan situasi yg sama 27 thn lagi...antara syasya dan mama jal...

*tetiba rindu kat mak ko

justlin i know 1:49 PM  

bagos anak mak ni.. :) heheh

jellynajal 9:18 PM  

jijah,
harap-harap syasya nanti macam aku. aminn. muehehe.

enoi,
kakak yang bagus jugak kan? adik pon macam2 dapat kan? bila nak balas? ahahaha.

justlin i know 7:08 PM  

nnti dah keje adik balas la.. hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Top 5 Komenters

Widget by Blogger Gadgets

Terjah dari Mana?

free counters

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP